Klima aletinin tarihi beşeriyet derece eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor kurmak kucakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin su gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yetişkin kullanım düzını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dakika 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz ak ve verimkâr evetşayabilmek kucakin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima fazla olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut davranışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik oldu. Imdi klima yoksuz davranışyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce davranışyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor cihazı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın ferahlamak kucakin kullanılan bir cihaz olmaktan çıailep, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen cihaz yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana reva seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, namuslu montaj uygulamalarının mimarilmaması kabilinden nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima cihazı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak küçümencik bir sondaj mimarilmalıdır.